Design / Webudvikling · juli 19, 2017 0

Design og website: Kinesisk Klinik Lei

Kinesisk Klinik Lei var en lille klinik med speciale i kinesisk massage, ansigtsmassage og zoneterapi, placeret centralt i Slagelse. De behøvede en visitkort hjemmeside med beskrivelser af behandlinger, priser og events. Dertil reklamemateriale og hjælp til facadeskiltet samt indretning.

Logo og farver

For at illudere sundhed, bæredygtighed og samtidig have en klar, tydelig farve der tiltrak kunders opmærksomhed hvis de så det på et facade skilt, så valgte vi at arbejde med en varm, klar grøn. Men vi fandt ikke at den farve fungerede til logoet, der skulle illudere behandling. Det var i vores optik ensbetydende med hvidt. Og for at sikre, at logoet kunne fungere både til web og grafisk, var det nødt til at kunne inkorporere klinikkens navn som tekst. Ultimativt blev vi enige om at teksten skulle være i kursiv, for at give associationer til kalligrafi, da der var tale om en kinesisk klinik. Og selve logoet blev et kinesisk symbol for akupunktur, i sort og rødt, på en hvid baggrund med en sort kant. Det røde fungerede særligt godt, når den grønne baggrund blev tilføjet, som på skilte og i headeren på hjemmesiden, da grøn og rød jo er komplementærfarver.

Det færdige logo

Facaden

Vi ønskede noget iøjnefaldende, og samtidig en klar beskrivelse af, hvad klinikken stod for. Det store skilt har en tydelig, grøn farve (ligesom al anden branding af klinikken), så den kan ses på lang afstand i den trafikerede gade, klinikken ligger på. Derudover er der klæbet beskrivelser af klinikkens ydelser op på vinduerne: kinesisk massage, ansigtsmassage og zoneterapi.

Facadeskiltet

Åbningsflyer

I forbindelse med åbningen af klinikken, lavede vi også en flyer med åbningstilbud, der kunne hænges op eller deles ud, så folk kunne blive klar over, at klinikken eksisterede. Forsiden er en beskrivelse af klinikken og hvornår den åbner, samt beskrivelse af dens åbningstilbud. De konkrete åbningstilbud er listet på bagsiden, sammen med klinikkens adresse.

Bagsiden på åbningsflyeren

Hjemmesiden

For at gøre det så let som muligt for ejeren at holde siden opdateret, blev det besluttet at siden skulle laves i WordPress, men med et custom tema der afspejlede klinikkens branding (som jeg jo også var med til at udvikle). Farverne er klare, og gennemtrængende – og de matcher facade skiltet på klinikken, der netop var designet til at gøre den synlig på lang afstand i gadebilledet, da klinikken var placeret på en trafikeret vej, hvor folk ellers hastede forbi. Billederne er nøje udvalgt efter at give en følelse af velvære og bæredygtig luksus. Der er selvfølgelig også en kontaktside med et kort, for at gøre det let for potentielle kunder at finde vej til klinikken. Og derudover en chatfunktion. Idéen med chatfunktionen var, at gøre det så let for kunderne som muligt, at få kontakt. I stedet for at skulle lede efter en kontaktside, udfylde en formular og vente på måske/måske ikke at få en e-mail til svar, så kunne de bare indtaste deres spørgsmål direkte, og få svar med det samme, når chatten var åben. Dette blev virkeliggjort med TAWK.TO.

Hjemmesidens forside